İlgi tarihli dilekçe sahibi Mehmet Sebih YAVUZ isimli vatandaşın SMA tip 1 hastası olan kızı Asel YAVUZ'un tedavisi için İlimiz Okul ve Kurumlarında yardım toplanmasına ilişkin ilgi (b) sayılı dilekçesi ve Türkiye genelinde yardım toplanması iznine dair Antalya Valiliğinin ilgi (a) sayılı Onayı ekte gönderilmiştir.
Söz konusu yardım kampanyası ile ilgili hesap ve SMS bilgileri aşağıya çıkarılmış olup, duyurunun Okulumuzda görevli tüm personele duyurulması istenmiştir.
Hesap no (IBAN)- Vakıflar Bankası TR:09 0001 5001 5800 7313 5487 44 IBAN No Alıcı: Asel YAVUZ
Tüm GSM operatörlerinden ''ASEL yaz 8985'' gönderilmesi (1 SMS: 10 TL) değerindedir.
İlgi: a) Amasya Valiliğinin (İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü) 27.07.2012 tarihli ve E-85209172-489-5424 sayılı Onayı.
b) Vahap KAYA' ya ait 16/12/212 tarihli ve 39158595 sayılı dilekçesi
İlimiz Merkez Rehberlik Ve Araştırma Merkezi Rehber öğretmeni Vahap KAYA'nın SMA 1 tipi hastası olan oğlu Aren KAYA'nın tedavisi için İlimiz Okul ve Kurumlarında yardım toplanmasına ilişkin ilgi (b) sayılı dilekçesi ve Türkiye genelinde yardım toplanması iznine dair Amasya Valiliğinin ilgi (a) sayılı Onayı ekte gönderilmiştir.
Söz konusu yardım kampanyası ile ilgili hesap ve SMS bilgiler aşağıya çıkarılmış olup, durumun Okulumuzda görevli tüm personele duyurulması istenmiştir.
Hesap no (IBAN)- Vakıflar Bankası TR: 48001500158007313466853 IBAN No Alıcı: Şüheda KAYA
Tüm GSM operatörlerinden ''AREN yaz 2707'' gönderilmesi (1 SMS: 20 TL) değerindedir.
Öğretmenlerimizin mesleki, alan ve kişisel gelişimlerinin desteklenmesi, uzaktan öğretim süreçlerindeki dijital becerilerinin artırılması amacıyla Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ile UNICEF işbirliğinde "Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Süreçlerinde Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi" çalışması yürütülmektedir.
Bu kapsamda,
"Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Süreçlerinde Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi Eğitici Eğitimleri" adlı mesleki gelişim programının yüz yüze eğitici eğitimleri "10 - 14 Aralık 2021" ve "16 - 20 Aralık 2021" tarihlerinde,
Okul öncesi öğretmenleri için "Harmanlanmış Ortamlarda Okul Öncesi Düzeyinde Öğretimi Farklılaştırma Eğitici Eğitimi " adlı mesleki gelişim programının yüz yüze eğitici eğitimleri "10 - 14 Aralık 2021" ve "16 - 20 Aralık 2021" tarihlerinde,
Sınıf öğretmenleri için "Harmanlanmış Ortamlarda İlkokul Düzeyinde Öğretimi Farklılaştırma Eğitici Eğitimleri" adlı mesleki gelişim programının yüz yüze eğitici eğitimleri "10 - 14 Aralık 2021" ve "16 - 20 Aralık 2021" tarihlerinde gerçekleştirilecektir.
Eğitime başvurular 27 Kasım - 02 Aralık 2021 tarihleri arasında "veri.meb.gov.tr" adresinde oluşturulan başvuru formları üzerinden yapılacaktır.
Söz konusu eğitimlere ait başvuru linklerinin Okulunuzda görev yapan öğretmenlere ivedilikle duyurulması istenmiştir.
2022 yılı Tübitak Ortaokulu ve Lise öğrencileri için Araştırma Projeleri Yarışması Proje Rehberi yayımlanmıştır.
Ortaokul öğrencileri için proje başvuruları 10 Ocak 2022 tarihinde başlayacak ve 18 Şubat 2022 tarihinde saat: 17.30' da sona erecektir.
Lise öğrencileri için proje başvuruları 3 Ocak 2022 tarihinde başlayacak ve 11 Şubat 2022 tarihinde saat: 17:30' da sona erecektir.
Tüm başvurular https://e-bideb.tubitak.gov.tr adresinden çevrimiçi olarak yapılacaktır. Okulunuzdaki tüm öğretmenlere gerekli duyurunun yapılarak, proje başvuru aşamasında ilgili öğretmenlerin Müdürlüğümüze bağlı Ar-Ge birimine yönlendirilmesi istenmiştir.
4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu çerçevesinde, İl Makamının 04.11.2021 tarih ve 36253926 sayılı yazıları ekinde gönderilen Eğitim ve Bilim Gücü Dayanışma Sendikası (EĞİTİM GÜCÜ SEN) kurulmuş olduğuna ilişkin MEB Personel Genel Müdürlüğünün 03.11.2021 36133519 sayılı yazıları ve ekindeki belgeler ekte gönderilmiştir.
Bilgilerinizi, Okulumuzda görevli tüm personele imza karşılığı duyurulması
İl Milli Eğitim Müdürlüğünün 16/11/2021 tarihli ve 37020835 sayılı yazısı ve ekleri yazımız ekinde gönderilmiştir. Okulunuzda bulunan norm fazlası öğretmenlerin tercihleri ile ilgili işlemler ilgi yazı doğrultusunda Müdürlüğümüz http://varto.meb.gov.tr/ sayfasında yayınlanmış olup, norm fazlası öğretmenlerin belirtilen tarihler arasında başvuru yapmaları gerekemektedir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 29 uncu maddesinde; Devlet Memurlarının doğrudan doğruya veya aracı eliyle hediye istemeleri ve görevleri sırasında olmasa dahi menfaat sağlama amacı ile hediye kabul etmeleri ve borç para istemeleri yasaklanmıştır.
Ayrıca 5176 sayılı Kanuna dayanılarak yürürlüğe giren Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 15 inci maddesinde; kamu görevlisinin tarafsızlığını, performansını, kararını veya görevini yapmasını etkileyen ve etkileme ihtimali bulunan, doğrudan yada dolaylı olarak kabul edilen her türlü eşya ve menfaat hediye kapsamına alınmış, kamu görevlilerinin hediye almamaları ve görev sebebiyle çıkar sağlamamaları temel ilke olarak benimsenmiştir.
Ayrıca 2015-21 sayılı "Eğitimciler İçin Mesleki Etik İlkeleri" konulu Bakanlık Genelgesi II. Eğitim Mesleğine İlişkin Etik İlkeleri başlıklı 12. Madde'de "Eğitimci Öğretmenler Günü gibi özel gün ve haftalarda verilen, maddi değeri olmayan sembolik nitelikteki hediyeler hariç, mesleki karar ve tarafsızlığını etkilemesi muhtemel herhangi bir hediyeyi kabul etmez." denilmektedir.
Yaklaşan 24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle Bakanlığımıza yapılan sözlü ve yazılı müracaatlardan zaman zaman yukarıda bahsedilen yasaklar ve ilkelere aykırı davranışlar sergilendiği anlaşılmaktadır. Bu tür davranışlar kamu görevlisine ve devlete olan güven ve itibar duygusunu zayıflatarak kamuoyunda yanlış yorumlara sebep olmaktadır.
24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle hediye konusunda yukarıda belirtilen kurallara riayet edilmesi, konu hakkında tüm personele gerekli duyuruların yapılması, öğrenci, öğrenci velileri ve sınıf anneleri, okul aile birliği, özel kuruluşlar vb. tarafından sunulan ve yasak kapsamında olan hediyelerin kabul edilmemesi ve bu konuda il/ ilçe/ okul kurum yöneticileri tarafından gerekli hassasiyetin gösterilmesi istenmiştir.
Kas
İlgi yazı gereği; Türkiye Kızılay Derneği Genel Müdürlüğü tarafından Türk Kızılay'ını ve faaliyet alanlarını gelecek nesillere tanıtmak, öğrenciler arasında gönüllülük ve Kızılaycılık bilincini geliştirmek amacıyla öğrencilere yönelik olarak hazırlanan kısa filmin Bakanlığımıza bağlı kurumlarda öğrenim gören öğrencilerimize duyurulması İSTENMİŞTİR.
Genel Müdürlüğümüzce ortaokul öğrencilerine Çanakkale Savaşları'nın sosyal, kültürel ve tarihi önemini kavratmak, geçmiş ile günümüz kültürel değerleri arasında bağ kurmalarını sağlamak, millî birliğimiz ve varlığımız ile uluslararası barış ve dostluk düşüncelerini kuvvetlendirmek amacıyla "Çanakkale Savaşlarının 107. Yıl Dönümü Anma Törenleri" kapsamında Genel Müdürlüğümüze bağlı ortaokullarda öğrenim gören öğrenciler arasında Çanakkale Savaşları'nın ruhunu ve özünü anlatan, yaşanmış olayları kapsayan "Resim, Şiir ve Kompozisyon" dallarında ekli şartname doğrultusunda yarışma düzenleme talebine ilişkin ilgi yazı ve ekleri incelenmiştir.
Söz konusu yarışmayla ilgili yazı ekte gönderilmiş olup, okulunuz öğrencilerine gerekli duyurunun yapılması ve eserlerin ekli şartnameye uygunluğu kontrol edilerek en geç 15.02.2022 tarihi mesai bitimine kadar İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne gönderilmek üzere Müdürlüğümüze gönderilmesi istenmiştir.
Kıbrıs Fethinin 450. Yılı münasebetiyle Akdeniz Üniversitesi ve Girne Amerikan Üniversitesi moderatörlüğünde Antalya'da 22-24 Kasım 2021 tarihleri arasında Kıbrıs Fethinin 450. Yılı Uluslararası Sempozyumu'nun düzenleneceği ile ilgili Bakanlığımız Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün yazıları örneği ekte gönderilmiştir.
Okulumuzda görevli tüm öğretmenlere gerekli duyurunun yapılması istenmiştir.
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerin 2021 yılı Kasım dönemi mesleki çalışmalarını bakanlığımız Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünü ilgi yazıları ekinde gelen Bakanlık Makamının onayı ve ekteki program doğrultusunda uzaktan hizmetiçi eğitim yoluyla yapılacağı denilmektedir.
Bu bağlamda 15-19 Kasım 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan mesleki çalışma programını okulunuzda görevli tüm öğretmenlere imza karşılığı duyurulması istenmiştir.
Öğretmenlerimizin mesleki, alan ve kişisel gelişimlerinin desteklenmesi, uzaktan öğretim süreçlerindeki dijital becerilerinin artırılması amacıyla Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ile UNICEF işbirliğinde "Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Süreçlerinde Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi" çalışması yürütülmektedir.
Bu kapsamda,
"Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Süreçlerinde Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi Eğitici Eğitimleri" adlı mesleki gelişim programının yüz yüze eğitici eğitimleri "22-26 Kasım 2021", "28 Kasım-02 Aralık 2021" ve "04-08 Aralık 2021" tarihlerinde,
Okul öncesi öğretmenleri için "Harmanlanmış Ortamlarda Okul Öncesi Düzeyinde Öğretimi Farklılaştırma Eğitici Eğitimi " adlı mesleki gelişim programının yüz yüze eğitici eğitimleri "22-26 Kasım 2021", "28 Kasım-02 Aralık 2021" ve "04-08 Aralık 2021" tarihlerinde,
Sınıf öğretmenleri için "Harmanlanmış Ortamlarda İlkokul Düzeyinde Öğretimi Farklılaştırma Eğitici Eğitimleri" adlı mesleki gelişim programının yüz yüze eğitici eğitimleri "22-26 Kasım 2021", "28 Kasım-02 Aralık 2021" ve "04-08 Aralık 2021" tarihlerinde gerçekleştirilecektir.
Eğitime başvurular 12-19 Kasım 2021 tarihleri arasında "veri.meb.gov.tr" adresinde oluşturulan başvuru formları üzerinden yapılacaktır.
Söz konusu eğitimlere ait başvuru linklerinin Okulumuzda görev yapan öğretmenlere ivedilikle duyurulması istenmiştir.
İlgi (a) yazı gereği; Uşak İli Ömer Bedrettin Uşaklı Ortaokulu Müdürlüğünde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Bahri OTUR'un kızı Şeyma Lina OTUR'un Serebral Palsi, Konjenital Toksoplazma, Ağır MMR tanılı Skolyoz ve Kalça Çıkıklığı hastalıkları bulunduğu, Hart walker yürüme cihazı, engelli bisikleti, olinek suit korse ve diğer tedavi masraflarının karşılanması amacıyla yardım toplamak üzere Ömer Bedrettin Uşaklı Ortaokulu Müdürü İrfan KILINÇER, Okul Müdür Yardımcıları Bayram MERCAN ve Ezgi DEMİR 04.06.2021 tarihli Valilik Oluru ile 1 (bir) yıl süreyle yetkilendirildiklerine dair hastane raporları ve gerekli izinler yazımız ekinde sunulmuştur.
Söz konusu yardımların Yapı ve Kredi Bankası Uşak Şubesi TR070006701000000078047045 IBAN Numarasınına veya 78047045 hesap numarasına yatırılması istenmiştir.
Bakanlığımız Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün Sınav Görevlendirmeleri ile ilgili 04.10.2021tarihli ve 33643715 sayılı yazıları ekte gönderilmiştir.
Bu bağlamda;19 Ağustos 2021 tarihli Bakanlar Kurulu Kararı doğrultusunda 2021-2022 eğitim ve öğretim yılında Okullarda/Kurumlarda alınması gereken tedbirlere ilişkin olarak Bakanlığımız ve Sağlık Bakanlığı işbirliğinde "Covid-19 Salgınında Okullarda/Kurumlarda Alınması Gereken Önlemler Rehberi" hazırlanmıştır.
Bu kapsamda rehber doğrultusunda Bakanlığımız koordinesinde yürütülen tüm sınavlarda görev almak isteyen ve Hayat Eve Sığar (HES) uygulamasında aşı ve test sonucu bilgilerini paylaşan personelden;
1-Tam doz aşı olanlar (2 doz aşı yaptıranlar),
2-Sınav görevinden 48 saat önce PCR testi yaptırıp sonucu negatif olanlar,
3- Aşısız veya bir doz aşı yaptırmış ancak koronavirüs hastalığına yakalanıp iyileşmiş olanlar (bu durumda olanlar yalnızca koronavirüs hastalığı sonrası bilimsel olarak bağışık kabul edilen süre boyunca görevlendirilebilecektir.) görev alabilecektir.
Ancak bilimsel olarak bağışık kabul edilen süreyi tamamlayanların görev alabilmesi için tam doz aşılarını yaptırmaları veya sınav görevinden 48 saat önce PCR testi yaptırıp sonucunun negatif olması durumunda görev alabilecektir. Yukarıda yer alan hususlar dışında bulunan personelin görevlendirmesi yapılmayacaktır.
Söz konusu Bakanlığımızca yapılacak sınavlarda görev alabilecek okulunuzda /kurumunuzda görev yapan tüm idareci, öğretmen ve personellere gerekli duyurunun yapılması istenmiştir.